PODOBE V KAPELI
Pot od vhoda do apside zariše os, ob kateri se ustvari red za postavitev opreme. Majhen prezbiterij v okroglini sten je postavljen tako, da vanj pada svetloba skozi barvna stekla, ki so del upodobitve reliefne podobe svete Trojice. Na robu apside stoji v obliki stebra tabernakelj in večna luč. Na levi strani prezbiterija je prostor za Bergantovo sliko Marije z detetom, na desni je relikviarij z relikvijo sv. Angele. V apsidi je upodobljen relief svete Trojice.
RELIEF SVETE TROJICE
Marijino duhovno materinstvo Cerkve praznujemo na praznik Marije, Matere
Cerkve na binkoštni ponedeljek. Marija je od trenutka Sinove smrti na križu, ko
je prejela službo Matere Cerkve, do binkošti, ko se je rodila Cerkev, vztrajala
v molitvi z malo apostolsko skupnostjo (Apd. 1, 14). Pod križem je dobila
poslanstvo biti Mati Cerkve, tiste Cerkve, ki jo je na binkošti oživil Sveti
Duh. Vzhodna pravoslavna cerkev je za upodobitev binkošti prevzela podobo svete
Trojice v podobi treh Abrahamovih angelskih obiskovalcev. Praznik, ki praznuje
prihod Svetega Duha, vzhodna pravoslavna Cerkev časti kot polnost razodetja
troedinega Boga. Ikona Trojstva (sv. Trojice) Andreja Rubljova je navdihnila
upodobitev reliefa. Gre za trinitarično razlago 1. Mojzesove knjige 18, 1-16, v
kateri »trije možje« obiščejo Abrahama in Saro ter jima obljubijo sina. Relief
pa želi govoriti tudi za današnji čas in za skupnost, ki biva v samostanu.
Relief upodablja tri osebe:
Očeta, Sina in Svetega Duha v enakem zaporedju kot pri ikoni Rubljova. Božanska
Enost je troedina, zato so osebe postavljene tako, da oblikujejo simbolno
celoto, kjer vsaka oseba pokaže svoje mesto in je v komunikaciji z ostalima
dvema. Osebe so postavljene tako, da s telesi oblikujejo čašo. Obris treh oseb
v obliki čaše pripoveduje o skrivnosti ljubezni Očeta, ki križa; ljubezni Sina,
ki je križan; in ljubezni Svetega Duha, ki zmaga z močjo križa. Ta »notranja«
povezava vseh oseb je Ljubezen in ta se manifestira na najbolj konkreten način
v evharistiji. Zato na reliefu ni upodobitve mize, na kateri je v posodi
žrtveno jagnje, kot pri Rubljovu, ampak je ta miza oltar v kapeli, na katerem
je upodobljeno žrtveno jagnje. Zato je potrebno reliefno upodobitev videti kot
celoto z oltarjem. Podoba krvi v evharistiji je upodobljena v kelihu na
reliefu, ki je med tremi osebami. Kelih je v središču podobe pod drugo osebo,
ki upodablja Sina. Iz čaše teče »izvir« – podoba vode in krvi, ki je tekla iz
Kristusove rane. Sin sprejema Očetovo voljo – postati človekov kruh življenja
–in blagoslovi kelih in zbrano občestvo – Cerkev. Sin drži v roki palico, saj
»bo namreč prišel vodnik, ki bo pasel moje ljudstvo Izrael.« (Mt 2,6) Prva
oseba na levi je Oče. Oče, ki je izvor vsega, je tisti, ki pokliče Sina in
pokaže daritveni kelih na sredini. Tretja oseba na desni strani je podoba
Svetega Duha. Sveti Duh gleda proti Očetu, kar nakazuje njegovo poslušnost Sinu
(nihče ne more klicati »Jezusa Kristusa« brez Svetega Duha) in svojo zaupljivo
prepustitev Očetu. Z roko blagoslavlja kelih – Kristusovo žrtev. Osebe so
oblikovane kot trije angeli, peruti so v blagem reliefu kot podlaga oseb.
GOVORICA RELIEFA
Tehnika reliefa daje barvi drug pomen, zato je na steni uporabljena le sled barve v risbi simbola drevesa nad Sinom, ki ponazarja les križa. Barva le nežno poudari sence reliefa. Avreole in detajli zaživijo v zlatu. Vodilna barva, s katero se igra senca, svetloba in blagi barvni toni, je bela barva. Belo barvo v duhovnem in simbolnem smislu razlagajo kot barvo Duha. Henri Matisse pravi, da izvira risanje iz duha, barva pa iz čutov, zato naj bi začeli z risanjem, da bi vzgojili duha in mu omogočili voditi barvo na duhoven način. Na nek način je gledanje reliefa in vživljanje v vsebino duhovna vaja, ki omogoča, da »barvo dodamo« v dialoškem pogovoru molitve.Odsotnost barv omogoči igro oblik v igri sence in svetlobe. Na ta način relief ne želi vplivati na molivca s čutnostjo barv, ampak želi pritegniti v »srečanje«, potem pa ga prepustiti »molitvi – dialogu z Bogom«, ki ni več vezan na zunanjo podobo, ampak samo še na notranjo podobo, ki je upodobljena.
RELIKVIARIJ SV. ANGELE
Na desni strani ob prezbiteriju je relikviarij sv. Angele. Trem angelom v prezbiteriju se je pridružil še en angel, ki drži relikviarij sv. Angele. V relikviariju je košček Angeline obleke. Tako je tudi danes sv. Angela prisotna v kapeli. V relief oblačila je vtisnjena molitev sv. Angele, ki jo je priporočala svojim sestram. Molitev izraža njeno življenje v popolni predanosti Kristusu. Kapela je posvečena Mariji, Materi Cerkve. Patronat Marije, Matere Cerkve in karizma uršulinskega reda sta narekovali oblikovanje in duhovno vsebino prenove kapele. V sinergiji ustvarjalca in uporabnika prostora se je oblikovala kapela, ki naj bi najbolj zadostila potrebam uršulinske skupnosti, ki se v njej zbira. Pravokoten prostor kapele, ki je spominjal na večjo sobo, so nove stene v krožni zasnovi »objele« v mehkih linijah ter »zravnale« pravokotne vogale. Prostor je postal kot nekakšno »gnezdo«. V diagonali vhoda, je nastala manjša apsida. Okenske niše z okni so prekinile mehko valovanje polkrožnih sten in s svetlobo dajejo prostoru novo dimenzijo širine in dolžine. Okni v apsidi, ki sta ostali skriti za novo steno, osvetljujeta igro barvnih stekel v vzorcu ognjenih zubljev. Zgodba arhitekture je zaokrožila majhno skupnost, ki se vsak dan zbira v kapeli. Z mehkobo sten, svetlobe in vsebino reliefov posreduje sporočilo o življenju Cerkve in karizmi sv. Angele: sprejemati, dajati in varovati življenje.
OLTAR IN AMBON
Oltar je ikona Kristusove daritve in miza zadnje večerje. V tako majhni
kapeli lahko spregovori o resnosti simbola oltarja le preprosta, izčiščena
oblika in detajl, ki uvede v razumevanje skrivnosti. Ambon je ikona Vstajenja,
je mesto, ki spominja na vrt – tisti vrt, kjer je bil grob, kjer je bila Beseda
po vstajenju razodeta (Jn 19,41). Ambon je simbol Besede oziroma manifestacija
njene moči. Če vemo, kako je z Besedo, ki prihaja od Boga: »Ne vrne se k meni
brez uspeha, temveč bo storila, kar sem hotel, in uspela v tem, za kar sem jo
poslal,« (Iz 55,11) je vsako lepoumje o simbolih ambona šibko in jecljavo. Iz
obilja lepote simbolike, ki ga nosi ambon, sem za kapelo izbrala simboliko
harfe. Zvoki harfe zazvenijo, ko napetost strun uporabijo spretni prsti in
izvabijo melodijo. Prav taka je duša, ki jo Gospod »uglasi«, in ki ob božjih
dotikih zazveni po božje. Prav ta »uglasitev» na Gospoda, je bila za sv. Angelo
nujnost, ki ji je sledila v svojem življenju in jo prenesla v red uršulink.
Harfo nakazuje zgolj ločna napetost okvirja, valovanje strun, ki od dna vpetja
ne dosežejo okvir, ampak se osvobodijo napetosti in »vzbrstijo« v poganjke.
Simbol harfe pripoveduje o moči Božje besede, kot jo je v rahlem šepetu (1 Kr
19,13) doživel prerok Elija, in želi posredovati sporočilo o poslušanju Božje
besede.
Marija je od trenutka Sinove smrti na križu, ko je prejela službo Matere
Cerkve, do binkošti, ko se je rodila Cerkev, vztrajala v molitvi z malo
apostolsko skupnostjo (Apd 1,14). Pod križem je dobila poslanstvo biti Mati
Cerkve, tiste Cerkve, ki jo je na binkošti oživil Sveti Duh.